A minap, van az már vagy 3 hete, ülök a székemen a gép előtt, és hirtelen megindul alattam oldalirányba, majd vissza. No mondom, ez szép kis gyorsulás volt a tomporom  alatt. Két napig figyeltem a netet, hogy nyomát leljem mi történt, de árva jel sem utalt rá, ezek szerint csak a szomszéd lehetett. Isten tudja mivel érte el egy ekkora ház felgyorsítását.

Ami viszont nem hagyja nyugodni a gondolataim már hónapok óta, hogy a Föld litoszféra-tábláinak határain nagyon aktív az "élet". Rendszeresen jönnek a hírek nagyobb földrengésekről. És itt a nagyobbon van a hangsúly, mivel mostanában feltűnően nagyobbacskák sikerednek. 

Lehet én vagyok paranoiás? Nem tudom, cáfoljanak meg, hogy ez minden évben ilyen szokott lenni.
 

    • Magnitude 6.9 SOUTHERN QINGHAI, CHINA April 13, 2010

    • Magnitude 6.3 SPAIN April 11, 2010

    • Magnitude 6.8 SOLOMON ISLANDS April 11, 2010

    • Magnitude 7.7 NORTHERN SUMATRA, INDONESIA April 06, 2010

    • Magnitude 7.2 BAJA CALIFORNIA, MEXICO April 04, 2010

    • Magnitude 4.4 GREATER LOS ANGELES AREA, CALIFORNIA March 16, 2010

    • Magnitude 8.8 OFFSHORE MAULE, CHILE February 27, 2010

Átugrottam a nagytestvér Geológiai Szolgálatához (USGS) tanulmány olvasásra a szeizmikus eseményeket illetően. Szó se róla 2010-re elég rendesen kimerítette a Föld már az előírt(!?) nagyerejű földrengések mennyiségét. Mindenesetre meg lehet tekinteni a korábbi évek nagyobb földrengéseinek listáját is.
 

Ott az a nagy csúnyaság középen, a vulkáni felhő  Forrás: Index.hu

Az egy dolog, hogy az óceánon túl reng és inog, na de közben itt a szomszédban meg kiereszti a gőzt és pöfög. Ej, mondom én, itt valami történik.
Huzakodnak egymással a litoszféra-táblák, itt enged, amott feszül, itt pöfög, ott romokba dönt.

Kezdem úgy érezni, mint egy túlérett gyümölcs kis kukaca. Megérett a Föld, és mint egy beért gyümölcs, most leveti a héját.

Arra már gondolni sem merek, hogy megrohadt. Akkor rohadt nagy bajban leszünk.
 

Wiseacre